În clasamentul următor vedem de câţi bani ar avea nevoie cineva care doreşte să cumpere o companie auto. Este doar un exerciţiu teoretic, deoarece achiziţiile de miliarde de euro presupun multe influenţe:
Faptul că Toyota e liderul acestui clasament nu e o surpriză, producătorul japonez având cele mai mari vânzări anuale în acest moment. Însă poate surprinde valoarea de piaţă mult mai mare decât a următorilor clasaţi – explicaţia ţine de încrederea foarte mare pe care investitorii o au în gigantul japonez (în ciuda recentelor probleme cu rechemările în service masive), dar şi datorită cursului bun de schimb al yen-ului.
Toyota se bazează pe încrederea investitorilor. Deci pe stabilitate şi pe profiturile sigure
Daimler, deşi e implicat în multe alte domenii pe lângă cel auto (unde deţine Mercedes-Benz, cu diviziile auto şi de camioane, precum şi mica firmă auto smart), şi-a crescut valoarea de piaţă datorită vânzării acţiunilor din domeniul aeronautic. Volkswagen are şanse să depăşească cota de 100 de miliarde de euro numai dacă îşi îmbunătăţeşte operaţiunile în SUA şi dacă noua platformă modulară MQB îşi va demonstra competenţa.
Daimler, care deţine şi Mercedes-Benz, stă, deocamdată, mai bine decât Volkswagen
General Motors, deşi pe locul al treilea în topul constructorilor cu cele mai mari vânzări pe plan mondial, este plasat foarte jos, valoarea acţiunilor sale fiind influenţată în mod direct de falimentul prin care a trecut nu de mult, dar şi de constantele probleme de imagine (cauzate în principal de rechemările în service masive). Prin comparaţie, Ford e cotat ca şi compania auto americană cu ascensiunea cea mai rapidă, în principal datorită operaţiunilor din Europa.
Tesla e marea revelaţie, având şanse să dea peste cap filosofia producătorilor auto convenţionali
Cea mai mare surpriză poate fi considerată poziţionarea foarte tinerei firme Tesla, axată pe producţia de maşini strict electrice. Valoarea de piaţă a companiei lui Elon Musk este de aşteptat să depăşească destul de repede bariera de 20 de miliarde odată cu lansarea noilor modele anunţate (un crossover şi un model compact).